Pracownia plastyczna dla dzieci w wieku 6-12 lat

Pracownia plastyczna dla dzieci w wieku 6-12 lat

  

 

Częste korzystanie z zajęć pracowni plastycznej dla dzieci sprawia, że dziecko:

  • Rozwija wyobraźnię i predyspozycje twórcze
  • Otwiera się na doświadczenia własnego postrzegania świata
  • Zdobywa pewność siebie i buduje zaufanie do siebie jako osoby twórczej
  • Znajduje bezpieczny i akceptowalny społecznie sposób wyrażania i rozładowywania emocji i napięć 

 

Ponadto, co bardzo ważne – uczestnictwo w zajęciach plastycznych:

  • Wspomaga terapię dysleksji i zaburzeń Integracji Sensorycznej
  • Jest istotnym elementem terapii dysgrafii
  • Wspomaga wyrobienie małej motoryki ręki, co zapobiega pojawieniu się dysgrafii

 

Zajęcia rozwiną w dziecku:

- wiedzę i umiejętności komponowania własnych wypowiedzi plastycznych
- umiejętności ekspresji artystycznej
- świadomość i umiejętność stosowania  różnych technik i metod plastycznych
- kulturę estetyczną i potrzebę korzystania z zasobów kultury

 

Cele szczegółowe:

  • poprawianie sprawności motorycznej rąk,
  • rozwijanie myślenia przestrzennego
  • rozwijanie myślenia kryteriami płaszczyzny
  • budzenie i rozwijanie wyobraźni dziecka
  • budzenie i rozwijanie kreatywności
  • wykształcanie umiejętności koncentracji uwagi
  • wykształcenie cierpliwości do zadań precyzyjnych
  • wprowadzenie do planowania pracy
  • budowanie wizerunku siebie jako osoby twórczej
  • rozwijanie wrażliwości estetycznej
  • rozwijanie empatii
  • rozwijanie zaufania do siebie jako podmiotu autonomicznego
  • rozwijanie zaufania do grupy jako zbioru podmiotów autonomicznych

 

FUNKCJA TERAPEUTYCZNA:
redukcja zahamowań, poczucia niepewności, doświadczanie autonomii, możliwości kreacji

 

TECHNIKI

  • przestrzenne
    • wykonywanie prac ze sznurków, szmatek, materiałów przyrodniczych
    • wykonywanie prac przestrzennych – glina, masa solna, konstrukcje
    • wykonywanie kukiełek, masek, pacynek
    • zabawy konstrukcyjne w tym wycinanie majsterkowanie
  • płaskie
    • rysowanie świecą, pastelami
    • malowanie na podkładzie: klejowym, grysikowym, wiórowym
    • odciskanie wzorów
    • technika kolażu, zabawy z masą solną na płaszczyźnie
    • malowanie na płótnie

 

FORMY PRACY

  • zindywidualizowane warsztaty twórcze
  • praca indywidualna
  • praca zespołowa

 

METODY PRACY

  • PRACA WEDŁUG WZORU
    umiejętności techniczne w operowaniu różnorodnym materiałem, narzędziami,
    ćwiczenia motoryki rąk,
    elementy organizacji pracy.
  • METODA ZADAŃ INSPIRUJĄCYCH
    wzbogacenie formy, kolorystyki i kompozycji wytworów dzieci,
    ćwiczenia samodzielnego rozwiązywania problemów ćwiczenia obserwacji,
    rozwój wyobraźni dziecka, umiejętności myślenia, motywacja do podejmowania wysiłku i przezwyciężenia trudności w dążeniu do celu.
  • METODA SWOBODNEJ EKSPRESJI
    Jest to podstawowa metoda pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
    Stosując tę metodę mamy pewność, że praca dziecka sięga tylko o stopień wyżej ponad zasób doświadczeń, które sobie już przyswoiło.
    Dziecko wtedy jakby samo, nieświadomie reguluje stopień trudności zadań, które podejmuje.

 

W zajęcia wplecione są ćwiczenia:

  • ćwiczenia ruchowe przygotowujące dziecko do nauki czytania i pisania - podniesienie sprawności ruchowej w obrębie kończyn górnych, zwłaszcza dłoni i palców (ćw. rąk- krążenie, układanie modeli z dłoni , składanie dłoni, splatanie palców, ćw. palców, przebieranie palcami, stukanie - zabawy paluszkowe, rysowanie w powietrzu - fale, koła, figury geometryczne i inne zabawy oparte o kinezjologię i terapię dysleksji),
  • ćwiczenia grafomotoryczne
  • ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną – zabawa „ciepło- zimno" w formie plastycznej, częste stosowanie określeń „lewo", „prawo", „góra", „dół" „skos” „ukos”, określanie stosunków między przedmiotami, tworzenie obrazków tematycznych ( miasto, owoce, warzywa, zwierzęta) oraz obrazów z wyobraźni
  • zadania plastyczne uwalniające trudne emocje (np. nagromadzone w szkole, w kontaktach z rówieśnikami lub dorosłymi, nagromadzone w kontakcie z samym sobą - np. frustracji czy lęków)
  • ćwiczenia sprzyjające rozwojowi słownictwa, pojęć i zainteresowań dziecięcych. Głośne czytanie, muzyka, jako inspiracja twórcza, zabawy para – teatralne, wspólne omawianie powstałych prac, ich wyglądu, treści.

 

Prowadzący:

Anna Marta Wilczkowska, pedagog, artysta plastyk,  arteterapeutka, animatorka rozwoju podmiotowości

Od 26 lat pracuje z grupami w obszarze rozwijania twórczości, rozwijania talentów plastycznych.

Niestandardowe, autorskie ćwiczenia i metody pracy oparte na pedagogice twórczości, pedagogice sztuki, rozwoju inteligencji emocjonalnej (wg  Daniela Golemana), obserwacji i doświadczaniu,  w tym auto obserwacji,  wypowiedziach   plastycznych i  twórczych.

 

Każdy może się przyłączyć, nie posiadając wcześniejszego doświadczenia w malowaniu. Prowadzimy zajęcia w kameralnych grupach 8-10 osób.

 

- czas trwania - do końca czerwca 2014

- zajęcia skierowane do dzieci  w wieku 6-12 lat

- w cenę wliczone są materiały plastyczne oraz narzędzia, ktrórymi dzieci będą pracowały

- zapisy na zajęcia są obowiązkowe

 

Wiecej informacji na:

3Pietra - ul. 28 Pułku Strzelców Kaniowskich 71/73, 90-558 ŁÓDŹ

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">

 

Koszt 200 zł./miesięcznie – w cenie materiały plastyczne, narzędzia pracy, słodki poczęstunek, herbata